{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

خیره شدن به نمایشگر باعث تضعیف چشم می‌شود

ثبت شده در: 1394/01/23 مشاهده: 57     دسته بندی: گزارش ها

کارکردن با نمایشگرها مستلزم حرکت مکرر چشم به سمت بالا و پایین است که انجام دادن مستمر آن فشار زیادی بر سیستم بینایی تحمیل می‌کند.

به گزارش تیم رصد گاما- محمد کی‌پور متخصص اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: خیره شدن مداوم به صفحات نمایشگر امکان ابتلا به سندرم کار با کامپیوتر را افزایش می‌دهد و عموم کاربران رایانه به نوعی با علائم آن مواجه می‌شوند که شامل سردرد، احساس خستگی و خشکی چشم و تاری دید است.

وی بیان کرد: در محیط زندگی کودکان در صورتی که میزان نور محیط و یا وضعیت قرار گرفتن صفحه‌ی نمایشگر به صورت استاندارد و مناسب نباشد بنابراین آنها با تبعات نا‌مطلوبی در سیستم بینایی مواجه خواهند شد.

کی‌پور اظهار داشت: کار با نمایشگرها مستلزم تمرکز مداوم، حرکت مکرر چشم به سمت بالا یا پایین است که انجام بی وقفه‌ی آن‌ها فشار مستمری به سیستم بینایی تحمیل می‌کند و لذا چشم مدام با انجام فرآیند تطابق باید مقدمات تشکیل تصویر واضح در شبکیه چشم را فراهم کند.

این متخصص اپتومتریست در پایان اذعان داشت: برای کاستن از علائم سندرم کار با کامپیوتر استراحت دادن به چشم‌ها در فواصل زمانی منظم الزامی است.